Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram
Responsive banner image
 

CAN kere CAN

0

Can Yücel; şiirin sokak, sokağın şiir çocuğu. Şiir ve aşk gibi devletin tersi. Esastan ve usulden Ters Çocuk… Perspektif değil Terspektif sahibi çocuk. Bana sorarsanız küfürcaz, şiircaz çocuk.

Can Yücel; şiirin sokak, sokağın şiir çocuğu. Şiir ve aşk gibi devletin tersi. Esastan ve usulden Ters Çocuk… Perspektif değil Terspektif sahibi çocuk. Bana sorarsanız küfürcaz, şiircaz çocuk. Bilinenin aksine onun doğaçlama veya tasarlanmış “küfürlerini” felsefi ve estetik bir kategori olarak okumak bana heves. Bu nedenle de klasik anlamda “küfür” ile özdeşleştirilip klişe haline getirilmesine itiraz ediyorum.

KitapEki
KitapEki

“Aslında çirkin değilsin sen / Çirkin görünmek istiyorsun / Güzelliği tarif için” dizelerinden oluşan ESTETİK şiiriyle ezber bozan çocuk…

İşaret ve itiraz parmağını yitirmeden, yanlış yaşayıp yanlış yaşlanmadan devlete ve kapitalizme teslim olmadan ömrünü tamamlayan asi ve aksi çocuk. İmkanlı içkiye ve düz rakıya dadanan; “Boğma rakının tipisinde” yüzme öğrenen Rakışıklı Çocuk.

“Tansık Gerçekçiligi: İnsanım ben ve tanığım / Kendim olan o tansığa” diyerek kendini tarif edip; Sosyalist Gerçekçilik kavramına da şerh düşen çocuk. Mânâsını yitirmiş dünyada mânâ gönüllü olmanın hevesini bizim mahallenin çocuklarına bulaştıran diyalektik çocuk.

“Bin dereden bir kendimi getirdim” diyerek verili sosyalizmin ben ile biz (ağaç ile orman) bahsindeki Biz’in yani ormanın kutsanmasına itiraz eden; örgütlenince ben/ birey olmaktan istifa etmeyen tabusuz ve tapusuz çocuk.

İçimizden geçtiği halde söyleyemediklerimizi dil çabukluğu ile söyleyen rol model değil “hiç model!” çocuk. Ölümünden ve doğanın kucağına yatıya verildikten sonra 8 yaşındaki torunu Ali Bey’in “Dedemi nereye ektiniz?” diyerek yirmi dört ayar kıssadan hissesi olan cümleyle uğurladığı toprak hattı çocuk.

“Ağaç kuşa kuş ağaca kayıtlı” dizesiyle Devrime ve Sosyalizme kaydolan çocuk. Birlikte olduğumuz günlerde kavramlarına, analizlerine, çırak durduğum derviş çocuk.

“Bana bir varmış de…/ Bir vlVarmış Bir Yokmuş deme…/ İçime dokunuyor” dizelerinin dizi ve dili dibinde eski kendimden yeni kendime taşınmamı sağlayan el veren çocuk…

Kişi başına düşen devlet ve milliyetçilik miktarının şairler arastasında da yaygınlığına rağmen “Aleyhistan’da yeni bir lehçe” olmanın kıymeti olan çocuk. Kendi bilgisinin bilgesi “başıbozuk” çocuk…

Kötülük Toplumu’nun başına, taş yerine şiir atan çocuk…

Şiir ve devrim yerinde ağır; Can kalbimizde ağrı…

Sezai Sarıoğlu

Sezai Sarıoğlu

1950 Ordu/Ünye doğumlu. Deneme türündeki ilk kitabı 1994’te “Terspektifler” ismiyle yayımlandı. 1996'da yayımlanan “Doğusu-Batısı Olmayan Sözcükler” isimli kitabıyla, röportaj dalında ÇGD (Çağdaş Gazeteciler Derneği) ve Musa Anter Gazetecilik Ödülü’nü kazandı. 2001'de yayımlanan ve sekiz baskı yapan “NAR TANELERİ-Gayriresmi Portreler” isimli sözlü tarih çalışması akademik çevrelerde kaynak-örnek kitap olarak gösterildi. “annemin şarkı sandığı” isimli şiir dosyasıyla“İnsan Hakları Ödülü”, “kuşkırıntıları” isimli şiir dosyasıyla“Orhan Murat Arıburnu Şiir Ödülü” aldı.. İstanbul/ Kadıköy'de altı yıl süren "nehirmuhabbetler" isimli söyleşilerde "muhabbet ehli" olarak adlandırdığı bir grup arkadaşıyla birlikte pek çok yazar, şair, müzisyen, yönetmen ve akademisyeni konuk olarak ağırladı.

2012'de yayımlanan "aşk dediğin haram olur" şiir kitabı altı, 2015'te yayımlanan "Çerkesim, Türküm, Kürdüm, Sosyalistim" isimli anı kitabı iki, 2016'da yayımlanan "kurutma kâğıdı" isimli şiir kitabı iki baskı yaptı. Kültür sanat dergilerinde şiirleri, edebiyat yazıları ve şiir eleştirileri yayımlanıyor. Sözlü tarih, insan ve mekân ilişkilerini içeren tarih çalışmaları sürüyor. Türkiye’de ve yurtdışında şiir dinletileri yapıyor.
Sezai Sarıoğlu

Latest posts by Sezai Sarıoğlu (see all)

FACEBOOK YORUMLARI

Yorum

Cevap Yazın

Lütfen gördüğünüz rakamları bitişik olarak yazınız! *